lördag 18 september 2010

Vänskap

En dundrande start på dagen med ett spinningpass som det fullkomligt slog gnistor om. Shit vilken energi och vilken grym coach Elenor är! Lite mer arméliknlande, manliga kämpanuförfankommandon. Till världens mest peppande musik. Fröken K du skulle ha älskat det! Nu är jag alltså fulltankad med adrenalin, positiv energi och glädje inför kvällen.

Angående positiv energi så försöker jag att enbart omge mig med människor som sprider positiv energi. Som inte bara tar och tar av ens egna energikonto utan att ge tillbaka. Det är vad vänskap handlar om. Att peppa varandra och skjuta till av sin egna positiva energi till en vän som har det kämpigt. Och att sedan veta att man får igen det en dag när man själv behöver lite pepp. Det är en balans som vänskap handlar om. Fungerar inte den, så fungerar inte vänskapen. Jag är GLAD i mina vänner som jag vet stöttar mig i både vått och torrt. Jag har förlorat vänner längs vägen, just för att energiutbytet har varit negativt. Då är det inget att ödsla energi på. I nuläget är jag lyckligt lottad och gillar mina vänner skarpt. Ni vet vilka ni är så ta åt er! En del av er träffar jag dessutom ikväll:) Vänskap handlar om att respektera, kompromissa och om att ge och ta. Det gör ni verkligen och utan er hade livet varit betydligt tråkigare:)

Ikväll inviger jag min fina tunika som köptes inför Greklandsresan men aldrig packades ner. Ikväll är det dags och jag tycker verkligen att den är superfin! Hoppas bara att jag inte svettas igenom den. Nu när jag tränar så mycket så svettas jag för minsta lilla. Mindre kul. Men har en del åtgärder som ska sättas in och sedan är det bara att hoppas på det bästa:)




Jag är laddad, om ni nu skulle ha missat det:) Snart ses vi vänner!

Vill passa på att berömma CSN som så många andra har bekymmer med. Jag hade ju klantat till det och missat att fylla i att jag ville ha lån denna terminen. Skickade in om ändring i måndags, fick besked om beslut i onsdags och pengarna igår. Det kallar jag snabba ryck! Bra jobbat CSN! Det hade jag aldrig vågat hoppas på! Cash is king och idag är jag nästan lite nyrik:)

Trevlig lördag önskar jag er!

Kram


Inga kommentarer: