måndag 13 september 2010

Tröttsamt

Oh my vad trött jag är idag! Hela kroppen känns slow och hjärnan är totalt degig. Ja, jag har jobbat idag. Och ja, det är tråkigt och hjärndödande.

Tröttheten skyller jag därför på den tidiga uppstigningen och det uttråkande, slitsamma arbetet.

Men allra mest skyller jag på nattens hemska mardrömmar. Usch och fy! Skulle vilja påstå att nattens mardröm är en av de topp tre värsta jag har upplevt. Vaknade mitt i drömmens ångestfyllda gallskrik och var tvungen att lyssna om jag skrek det på riktigt också. Helt genomsvettig och med en puls som gjorde att jag trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen. Medveten om att jag har tendens att drömma vidare om jag somnar igen gjorde jag allt för att hålla mig vaken en stund och därmed jaga drömmen på flykten. Som tur var fanns en varm famn och lugnande klappar. Låg vaken en bra stund så, nära,  för att skingra tankarna. Men det hjälpte inte. Det fortsatte efter jag somnat, och blev etter värre. Att hjärnan bara kan vrida till det så! Usch och fy! Ingen bra nattsömn alls!

Drömmen var ett enda gytter av händelser. personer och minnen. Kort sagt en del skräckfilm med tortyr från förra helgen, en del kapning (som var en kidnappning?) som jag antar att 11 september har del i,  och en del barndomsminnen. Drömdeltagare var mina närmsta familjemedlemmar. Som torterades precis som i filmen. Och precis som i filmen så fick vi se andra som torterats på samma sätt, på hundra olika sätt innan de slutligen dödades.

Alltså noll rim och reson men just därför sjukt äckligt och obehagligt.

Slutsats? Jag ska aldrig mer kolla på skräckfilm, särskilt inte sådana med psykotiska inslag av martyr!

CSN-krångel har stört min dag idag, men nu hoppas jag att det ska vara fixat. Någon av er läsare som fått utbetalat av CSN retroaktivt? Jag, mitt förvirrade klantarsle har givetvis missat att kryssa i rutan för lån för denna terminen. Märker det inte heller förrän pengarna är utbetalda. NÖT! Hur vore det om man LÄSTE viktiga papper man får? Det stod klart och tydligt på medgivandet att lån: 0 kr. Bra Anna. Bra att du läste det brevet. Hur som haver, det ska vara åtgärdat nu och jag håller tummar och tår för att jag fortfarande får pengarna för augusti. Annars riskerar mitt och Sofias sidoprojekt att brinna inne. Ett sidoprojekt som jag VERKLIGEN inte vill missa! Mer om det senare om det blir av. Så hoppas lite åt mig nu är ni snälla.

Nu, dags för dagens löparrunda! Så gött!

Kram

Inga kommentarer: