torsdag 9 september 2010

Val

Snart dags att välja. Att att rösta. I en demokrati är varenda röst viktig och det är därför en skyldighet vi har att ta ställning. Därför hade det ju varit bra om det hade funnits ett parti som tar upp det just JAG tycker är viktigt. Just nu tycker jag att de flesta partierna har mycket vettigt att säga...som de sedan kompenserar upp med saker som jag tycker är mycket okloka. Allt valfläsk som dessutom väller fram inför varje val och som så uppenbart inte kommer vara möjligt att genomföra står mig upp i halsen.

A tycker att jag ska starta ett eget parti för att jag har så mycket vettiga åsikter.. haha. En väljare har jag ju iallafall! :) Tror mitt egna parti skulle hamna någonstans i mitten och plocka lite från vänster och lite från höger. Fint det hade varit!

Men som det är nu så kommer jag att lägga min röst på det parti som alltid legat mig varmast om hjärtat och som är det enda som tar upp min hjärtefråga. Allt de står för håller jag inte med om, men som sagt de är de enda som tar upp det jag tycker är viktigast. Dessutom tillhör de rätt block. Bra så.

Detta om detta. Idag gör jag skolpremiär. I eftermiddag väntar 4 timmar beskattningsrätt. Jag kommer säkert att ångra det jag skriver nu, men jag längtar faktiskt lite! Ska bli kul att komma igång, att få använda hjärnan lite igen och att träffa alla vänner.

Ikväll åker jag mot skogarna, hundvaktande står på schemat. Min älskade gamla favorit behöver sällskap imorgon. Klart jag ställer upp. Min kloka fina vän som är grå om nosen, trött i kroppen men fortfarande är full av liv i blicken och har en härlig livslust. Imorgon är det du och jag kompis!

Inga kommentarer: