fredag 10 september 2010

Mysiga, härliga, underbara freeeedag!

Åh vad jag älskar fredagar! Lätt veckans bästa dag enligt mig!

Denna fredag är dessutom en ledig fredag. Efter mysigt morgonhejdå tog jag en härlig sovmorgon till halv tio innan det var dags att åka hem och umgås med min andra favorit.

Idag regnar det ute. Och jag älskar det! Perfekt dag att mysa inne och få lite pyssel gjort. Strosar runt i min nya sköna tröja och fårskinnstofflor och gör bara det jag vill. Lovely.

Har fått feber. Bilfeber. Vi har blivit tillsagda att vi som mäklare inte kan köra runt i vilken bil som helst. Det passar sig liksom inte att komma till visning i kavaj eller dräkt och hoppa ur en rostig rishög med klarlacksläpp.

Jag saknar bil. Efter att ha haft bil i flera år så känner jag mig handikappad utan. Avskyr att alltid behöva hänga upp mig på andra eller på kollektivtrafiken! Så nu är jag sugen på att köpa bil igen, denna gången en FIN och NYARE bil:) Har hittat en så fin på blocket och bara väntar på att pappa får täckning på telefonen. Jag vill jag vill jag vill! Så ja, blocket med en kopp te varvat med bloggläsande är det jag ägnar min förmiddag åt:)

Det för mig osökt in på ekonomi. Jag är såå tacksam över att mina föräldrar tidigt lärde mig vikten av en bra ekonomi och vikten av att spara. Tack vare dem så har jag nu ett så pass stort sparkapital att jag lätt kan casha ut till en finare bil kontant.  Mitt sparkapital har också gjort det möjligt för mig som student att backpacka i Thailand i 3 veckor, båtluffa i Grekland i 2 veckor och spendera en vecka i Magaluf. Allt detta har jag kunnat göra under studietiden, utan att vara bankrutt efteråt. Jag har dessutom under mina två första år iallafall, kunnat spara pengar varje månad. DET är det inte många studenter som kan!

Nästa ämne rör också ekonomi. Men nu om utgifter istället för inkomster:) Fast roligare att kalla det för inhandlat än utpungat. Hur som, så har jag börjat köpa på mig lite höstkläder. Fortfarande saknas skor och jacka, men har iallafall kommit en bit på väg. Sommaren i all ära, men jag gillar hösten och dess mysiga mode. Stora, stickade koftor, sjalar, vantar, mössor och halsdukar att mysa in sig i.

Lite av det senaste till höstgarderoben:

Stor mysig höstkofta

Sjal från Vila

Tunika, i kombo med sjalen.
Tjocka, goa stickade strumpbyxor
Ny väska. Perfekt storlek för skolböcker och laptop. Bryter fint mot brun skinnjacka. Ska bara hitta mina svarta boots till också.

Baslinne fyndade jag på rean. Halva reapriset, alltså 15 riksdaler. Var bara tvungen till det löjliga priset:)

Dålig bild. Men stor, mysig marinblå tröja till leggings eller strumpisar. Alltså inte barbent som på bilden;)

Det var alles! I helgen siktar jag på att inhandla stövlar, boots och jacka. Kom igen nu JKPG! Håller tummarna att jackan jag blev kär i men som inte fanns i min strl finns kvar i JKPG. Hoppas hoppas!

Nu ska vi bege oss ut på en morgonpromenad. Klockan 13 00. Man får vara trött och vilja mysa inne när man är gammal. Men nu ska jag väcka honom och se om han är sugen på att gå en runda.

Vi myser inne idag. Gillar det lika mycket båda två.

Dags att ta på sig brallor och bege sig ut en sväng.

Ikväll blir det Idol-mys på hög nivå:) Heja hösten!

Kram

Inga kommentarer: