måndag 20 september 2010

Världens bästa kille



Här är jag tillsammans med världens bästa. En grå och trist dag som denna förgyller han med sin livsglädje och sin förmåga att se glädjen i det lilla. Idag var han, trots sin höga ålder, regntokig som när han var liten. Han får liksom fnatt när man torkat av honom. Springer runt runt runt och vill bli jagad. Så det är vad vi har ägnat oss åt den sista kvarten. Han springer som en tok och gömmer sig och jag jagar honom. Idag jagade vi även grisöron. Jag kastar och så springer han som en galning för att hinna före mig och hämta det och gömma det. Bryr jag mig inte om att leta så kommer han fram och kikar vart jag har tagit vägen och varför jag inte letar. Då springer jag mot hans gömställe och han  blir så upphetsad och glad så han får spinn på parkettgolvet (blunda när du läser det mamma) för att han inte kommer iväg fort nog. Han är så trött så han flämtar och flåsar men han kämpar på. Och kul har vi!

Tack mattes älskling för att du fick mig på så gott humör:)

En annan som lyckades med samma sak var Znag som lovade kladdkakefika till plugget. Det är en riktig kömpis det:)

Inga kommentarer: