torsdag 16 september 2010

Feelgood feels good

Det stormar ordentligt här hos mig idag. Regnet piskar mot fönsterrutorna och vinden viner i knutarna. Och vet ni? Jag gillar det! Det finns inget mysigare än att kura inne när det råder ruskväder utanför.

Men. Jag gillar det INTE när jag cyklar hem från gymmet. Gymmet som ligger på andra sidan stan. På vägen hem skulle bokpaket hämtas ut och mat inhandlas på Hemköp. Stapplade in, helt vindrufsig, totalt dyngsur och dessutom svettig efter träningspasset. Har aldrig varit så lång kö på Hemköp som idag givetvis (Hemköp som jag förövrigt HATAR med sitt dåliga utbud och långsamma köer). Har aldrig varit så långt hem från Actic heller kan jag lova.

Men. Feelgood ska ju detta handla om enligt rubriceringen. Idag är en dag med massa feelgood (om man bortser från cykelturen ovan).

Dagens feelgood:

  • Min fina bok som jag hämtade ut idag. Perrellis bok med massa feelgoodtips, träningstips, kostråd och skönhetstips. En glossig träningsbok med massa girlpower. Gillar den skarpt!
  • Cosmopolitan som låg och väntade på dörrmattan när jag kom hem. Blir alltid lika glad! Tips: prenumerera på en tidning. Förgyller vilken dag som helst!
  • Spinningpasset var så sjukt peppande. Gav verkligen 110 % idag och kroppen orkade och ville ville ville! Bästa känslan! Längtar redan till morgondagens pass.
  • Löpningen sitter som en smäck igen. Fördelen med att en gång ha varit väldigt vältränad är att det går relativt fort att komma i form igen. Skillnaden är märkbar alla redan, och det finns ingen mer uppboostande känsla än att känna att man presterar och blir bättre och bättre.
  • Lika vidrig som cykelturen i ösregn var, lika skön var en varm dusch, en god skål müsli och trevligt sällskap till Idol och utfrågningen av de rödgröna.
  • Rent allmänt tycker jag att det finns många feelgoodprogram på TV just nu. Favoriter just nu är Halv åtta hos mig som är inspirerande och mysigt, Biggest loser som är peppande och glädjande, Idol som är ett rent nöje och Lite sällskap som verkligen är hjärteknipande vissa stunder. Jag som aldrig tittar på TV annars är nästan uppbokad varenda vardagkväll nu! ;)
  • C-uppsatsen är ÄNTLIGEN inlämnad, registrerad och betygsatt i LADOK. Värt att fira tycker jag!
Nu ska jag gotta ner mig i sängen med min nya Cosmo och bara mysa i regnet.

Godnattkram

Inga kommentarer: