torsdag 23 september 2010

Metropoler i vardagen

Precis hemkommen från löprundan. Idag var det riktigt jävla jobbigt! Tunga ben, tungt huvud och slitna hälsenor. Då gäller det att tänka positivt. Att klappa sig själv på ryggen för att man kämpade sig runt och inte gav upp. Jag är så jäkla nöjd med att löpträningen har kommit igång ordentligt nu! 

Fick frågan hur mycket jag egentligen springer och tränar. Svaret är att jag löptränar 3 mil i veckan när jag är hemma i Småland. Det är ett härligt avbrott mot den ordinarie inomhusträningen nere i Halmstad. Men, jag kan ärligt säga att det känns i kroppen när jag varit hemma för länge och därför löptränat för mycket. Nu kan jag säga att jag längtar in i spinningsalen. Löpningen sliter på knän och leder och jag springer därför så sällan som möjligt på asfalt. När vintern och snön kommer trappar jag därför ner löpträningen till max 2 ggr/vecka och flyttar in på gymmet istället:) Under vintersäsongen tränar jag 4-5 ggr/v. Bodypump varvat med spinning brukar det bli. Mest spinning dock. Det är ju mitt kall här i livet:)

Nästa gång jag ska vara hemma så här länge så tar jag med mig spinningskorna hem så att jag kan varva löpträningen med spinning också. Lite mindre enformigt så. Dessutom var det längesen jag tränade hemma nu. (Ja, jag är lite geekad och har träningskort både i Småland och i Halmstad. Det här hemma betalar jag nämligen bara med de gångerna jag tränar). 

Ikväll fick jag frågan om quiz men jag fick tyvärr tacka nej. Istället beger jag mig till Reftele och Znag. Vi ska plugga skatterätt (och titta på Idol). Metropolen Reftele byts sedan ut mot metropolen Hestra. Lyxliraren som gottat sig på Hestraviken och Höganloft hämtas upp på vägen. Vissa har det bra! Andra sliter på elljusspåret och äter värmt potatismos och köttbullar. Men, äh, det är fint det också! ;)

Nu, duschen!

Kram

Inga kommentarer: