torsdag 30 september 2010

Tvpaus

Passar på att blogga i tvpausen. Idol är slut och snart väntar Såld på hus på datorn. Bästa programmet om man är intresserad av hus och givetvis om man är mäklare:)

Dagen idag har fortsatt bestått av besök från Svensk Fastighetsförmedling. Idag fick vi lära oss om hur vi ska promota oss själva, bygga vårt egna varumärke, skriva CV, intervjuteknik osv osv. Idag var det en heldag med Elisabeth Fogelström, ni vet hon jag nämnde igår från Lyxfällan. Elisabeth är rekryteringschef på SF och verkligen hur duktig som helst! En mycket givande dag idag också sammanfattningsvis. Det bästa av allt tycker jag var att jag bollade min idé till hemtentan med Elisabeth efter föreläsningen. Hon tyckte att min idé verkade både intressant och spännande och tipsade mig om en helt klockren referens: Claudia Vörmann, analysansvarig på Mäklarsamfundet och som har skrivit en rapport just i ämnet jag vill skriva om. Så jäkla gött! Känns sjukt bra och jag är riktigt taggad att sätta igång nu! (Ja, jag tycker dessutom att det är lite häftigt att prata idé till hemtentan med en tvkändis. Kändiskåt? Nej nej!).


Elisabeth i Lyxfällan. Hon är både trevligare och snyggare i verkligheten;)

Imorgon är det lediga fredagen. Love it! Som tur är kom jag på att Michaela ju pluggar här på fredagar. SÅ jag åker med henne hem till skogarna imorgon. Perfekt!

Note to self: Carolines pass gillar du inte. Det är alldeles för låg musik och alldeles för ljust i lokalen. Kom ihåg det till nästa torsdag!

Längtar efter S nu och imorgon ska jag mysa ikapp allt jag missat i veckan. Det har varit en lång, bitvis tuff, vecka och det ska bli otroligt skönt att bara vara nära. Snart så!

Kram

Inga kommentarer: