lördag 9 oktober 2010

Banankontakt

Senaste dagarna har varit fullspäckade med händelser, åsikter, upplevelser och intryck. Gäller att fokusera för att hålla sig på banan!

Torsdagen var en fin dag. Planen var att besöka Mäklarhuset för att genomföra intervju till hemtentan. Jag gick fel och hamnade på Svensk fastighetsförmedling. Då stod jag redan på trappen fullt synlig för mäklarassistenten, så det var bara att hålla masken och låtsas som att besöket var planerat. Kanske var det ödet, för väl inne på intervjun blev jag både erbjuden praktikplats och nästintill garanterad jobb när jag är färdigutbildad! Så. Jävla. GÖTT! Nu är inte SF i Gislaved min drömarbetsplats, men så underbart skönt att sitta säkert om inte annan praktikplats eller chans till anställning finns. Underbart! Det som var allra skönast med det var att det faktiskt var min första kontakt ut med arbetsmarknaden, och uppenbarligen gjorde jag ett gott intryck! Ett otroligt skönt erkännande och en egoboost inför framtida anställningsintervjuer:)

Ödet fortsatte att styra dagen. Apoteksbesöket resulterade således i att jag fick nys om billiga, snygga brallor. Hann därför med ett besök på KappAhl och kom hem med två par superfina jeansleggings för ynka 198 kronor. Bra där!

Besökte Jossans hotell och deras Popquiz på kvällen. Det var första gången och vi hamnade på prispallen! En bra kväll och ett mycket trevligt sätt att umgås på:)

Gårdagen spenderades på Gekås. Kan ju säga att vi var långt ifrån ensamma. Ett tag där gav vi upp och gick ut för att får andrum och ny energi. Folk är ju inte riktigt kloka där inne! Hänsyn och respekt existerar inte och egoister kör över och in i andra människor hela tiden. Blir så förbannad! Jag lyckades dock roffa åt mig en del fynd, bl.a en superfin adventsstake, inflyttningspresent till S, hårprodukter och kinapuffar. Köpte ett par supersköna mysbrallor i fleece. S sa att de var de fulaste han sett, på ett positivt sätt (?). Jag älskar dem och lämnade dem hos honom och ska ha dem varje kväll. Ha ha.

En annan sak, på tal om Gekås, gör mig lite.. hm vad ska jag säga.. beklämd, illa berörd, arg.. en blandning av de känslorna tror jag är det rätta för att beskriva känslan. Ullared sänds ju på bästa sändningstid i tv och den ena värre än den andra visas upp i rutan. Personalen har blivit någon form av B-kändisar och det säljs produkter i deras namn. Alla vet vem Morgan, Kjell och Ola-Conny är. Jag särskilt är bekant med Morgan (Michaela likaså) eftersom vi just nu producerar Morgans egna matlåda med en stor bild på honom på klisterdekalen. Uppenbarligen säljer den för jag vet inte hur många matlådor jag har klistrat. Det är ju bra. Det är ju roligt. Lite käckt och småkul sådär. En lite småful, lustigkurre som Morgan säljer. Alla vill prata med Morgan och ta bild ihop med Morgan. Kul att visa upp.

Vad jag undrar över är vad Morgan tycker om det här? Förstår han hur han framställs och hur folk gör sig roliga på hans bekostnad? Men äh, han verkar ju lite småkorkad så han tycker säkert bara att det är roligt. Ha ha.

Men igår när jag stod och väntade på Anna så stod Morgan och packade upp varor precis bredvid mig. Och herre gud som folk beter sig! Det tisslades och tasslades och fnissades och pekades. Droppen var när ett gäng tonårstjejer kommer in, får syn på Morgan och börjar asgarva. Inte på ett positivt sätt utan sådär riktigt hånfullt och nedvärderande. Kommentarer som "nää men kolla han är ju verkligen lika ful i verkligheten" följdes av hysteriskt skratt. Länge stod de där och skrattade och pekade. Mitt i det stod Morgan, tittade sig osäkert omkring och visste inte riktigt var han skulle göra av sig själv. Han förstod att de skrattade åt honom men hörde inte riktigt vad de sa och visste därför inte hur han skulle reagera. Och jag tyckte så jäkla synd om honom. Fy fan vad människor är elaka! För att en person visats i TV så är det tydligen okej att säga och bete sig hursomhelst. Dessutom för att det är en människa som kanske inte riktigt har alla hästar hemma. Visst, kändisar får utstå en hel del skit för att uppnå ära och berömmelse. Men frågan är om Morgans största dröm har varit att bli kändis. Jag tror inte det. Han har troligtvis bara råkat vara en "kul typ som gör bra TV". Jag inser väl också att han säkert haft mycket glädje av sin medverkan i serien och att många människor troligtvis är snälla mot honom. Men jag reagerade starkt på situationen igår. Han var som en apa i bur på sin egen arbetsplats och det var inte kul att se. Usch!

Nu är det snart dags för hockey! Hela släkten Heinikoski ska till Kinnarps Arena och det ska verkligen bli superskoj! A6 och IKEA ska besökas först och mat ska intagas under dagen. En härlig heldag helt enkelt!

Bild på håret har efterfrågats, kanske dyker upp  här inne senare. Tjänster och gentjänster isåfall; jag vill gärna ha hjälp med att välja glasögonbågar, så bild kommer isåfall på både frillor och brillor och jag kräver ett utlåtande:)

Bananalove

4 kommentarer:

bellis sa...

jag menar naturligtvis inte att jag gillade situationen om morgan!
men det där med bilden på håret o glajjor=)

slemme sa...

Bra med bilder, ser jag fram emot! =D

Bra rutet om Morgan! Stackars sate, det kan verkligen inte vara vad han behöver! >=(

tina sa...

hårbild vill se och självklart ska du få tips om bågarna=) måste med fixa nya;) hade halva priset på märkesbågarna på aoptik i gvd nu...

Anonym sa...

Grattis...
Detta har nu lästs av alla på Svensk Fastighetsförmedling. :)