onsdag 6 oktober 2010

Make love not war

Oj oj oj. Kan ju konstatera att föregående inlägg har både upprört och berört. Responsen har varit helt enorm och eftersom jag hyllar det fria ordet så är jag glad för det. Men nu har det börjat ta för stora proportioner och blivit ohanterbart. Så vill jag inte ha det här inne, inte i min fina blogg!

Min intelligens och frågan om dess vara eller icke vara har varit ett flitigt diskussionsämne. Varför vet jag faktiskt inte. Jag skrev för att förklara varför jag inte är en bimbo, inte hur stor min intelligens är och vad som kännetecknar den! Herre gud! Jag om någon vet att intelligens är mycket mer än ett betyg. Men mycket mer än mina skriftliga resultat kan jag inte redovisa här i bloggen. Resten är upp till människor i min omgivning att bedöma. 

Jag vill därför tacka alla er som känner mig väl som har skrivit så otroligt snälla och fina saker om mig bland kommentarerna och genom det bekräftat att jag nog faktiskt visst är rätt vass och dessutom fungerar utmärkt socialt:) Tack snälla! Både släkt och vänner och en del anonyma (?) har engagerat sig i frågan, och tro mig det värmer mer än ni kan ana! Och jag kommer stå på mig, oroa er inte, det gör jag alltid i alla lägen. Jag vet min styrka och jag vet att jag kan gå rakryggad ur det här. Jag vill också passa på att poängtera att för mig har betygen vanligtvis låg prioritering. Vänskap och kärlek är viktigare för min överlevnad än vad ett betyg på ett papper är. Utan betyg klarar jag mig långt, utan mina vänner och all kärlek omkring mig hade jag inte överlevt länge alls. Så tack alla ni som gör mitt liv till vad det är! Massa massa bananalove till er alla!

Jag vill förtvivlat gärna tro på godheten och att det goda alltid vinner över det onda. Därför måste jag, i all denna soppan ändå lyfta fram människors godhet. Att de snälla, fina åsikterna vinner över de onda och att människor vågar stå upp för varandra. Men som sagt, det måste finnas gränser. Vi måste inse när det räcker och när nog energi har lagts i en fråga. Jag ber därför samtliga att inte ägna mer tid åt föregående inlägg. Jag är tacksam för alla som backat upp mig och stöttat mig i allt detta, så missförstå mig nu rätt. Vad jag vill är energierna istället nu riktas om. Hat och ilska tar så onödigt mycket energi, energi som vi istället kan lägga på dem vi faktiskt älskar och bryr oss om. Så lägg din energi på att krama någon du tycker om lite extra idag eller skriv ett fint sms till någon som du vet behöver det. DET är bananalove och det vill jag förmedla ut till er idag:)

På tal om godhet och snälla saker. Var och klippte mig igår och färgade dessutom kalufsen. Herre jesus vad mycket hår som klipptes av, stackars hårtestar som verkligen sett sina bästa dagar! Gud så ovant det är med så här kort hår! Måste varit minst 5 år sedan jag var så här kortklippt senast. Så ja, det behövdes. Så otroligt skönt att bli av med det slitna, risiga och nu ha en fräsch frisyr. Stylades så att mina lockar skulle komma fram maximalt och jag hade ett enormt hår igår! Tar nog ett tag och vänja sig vid det men jag är verkligen helnöjd! På jobbet idag var det många som kom fram spontant och berömde både frisyr och färg. Till och med gamla sura gubbar som verkligen inte strösslar med komplimanger i vanliga fall. Sådant värmer och kan göra även en grå dag solig!

Läkarbesök stod ju på tapeten idag. Prover har lämnats och prover ska lämnas och jag fick remiss till kirurg och till allehanda undersökningar. Jobbigt att vänta på besked, men otroligt skönt att problemet äntligen reds ut grundligt! Ni kan ju hålla en tumme eller två för positivt besked.

Imorgon ägnas hela dagen åt hemtenterande. Hoppas verkligen på att skrivkrampen släpper. Hittills har jag inte fått ner ett enda ord på pappret. Men med rätt fokus, vilja och turen med bra flyt så ska det nog gå vägen. Eller det MÅSTE gå vägen för på fredag ska jag ta pluggledigt och åka till Gekås:) Dessutom vankas elitseriematch (äntligen!) och treårskalas mot veckoslutet så då hinns ingen hemtenta med. Så bäst för hjärnan att den börjar producera imorgon!

Nu ska jag kramas lite extra med min S, gör det du också med någon du tycker om!

Bananalove

2 kommentarer:

Slemmis sa...

Självklart håller jag alla tummar och tår som finns, MEN jag vill se BILD på håret!! =D Blir ju avundsjuk på dina jobbarkompisar och sjuukt nyfiken!

Kramar!!

bellis sa...

bild på håret tack;)