söndag 3 oktober 2010

Stort & smått

Söndag är vilodagen och den ska helgas sägs det. Banana helgar den inte. Har hjälpt till med flyttstök (eller hjälp och hjälp kanske kan diskuteras enligt somliga) under dagen. Reftele är nu nästa anhalt för dagen. Det man inte har i huvudet får man ha i [bensintanken]. Anhalten efter det är snälla Andreas som ska hjälpa mig med virusprogram och iPhoneuppgradering. Datorn måste bli med Office och det snarast. Hemtentan pockar mer och mer på uppmärksamhet, och vad vore väl en dator utan Officepaketet då? Nej just det.

Små saker som dock var för sig tar sin lilla tid. En av de mer tidsödande småsakerna jag har ägnat mig åt den senaste timmen är att hitta tentamensanmälan. Heja HH för att det är så strukturerat att läsa påbyggnadsutbildning! Har dessutom under den senaste halvtimmen beslutat mig för inköp till mitt och Sofias projekt. Efter mycket velande hit och dit, jämförande och prioriteringsfrågande så har jag nu bestämt mig. Jag ska ÄNTLIGEN bli med Canon. Valet står mellan 500d eller 550d. Den senare en förbättrad version av den förra. Frågan jag ställer mig är om förbättringarna är värda 3000 kronors prisskillnad för mig. Idag intalar jag mig att 500d räcker mer än väl för mig. Desto mer pengar över till objektivinköp sedan. Någon med erfarenhet av dessa båda som inte håller med får gärna lämna tips och råd:)


Projektet då, som jag har mumlat om. Jag och Sofia ska börja på fotokurs i Falkenberg:) Lite vid sidan av studierna, för att ge utlopp för hobby och kreativitet. Mitt fotointresse väcktes på gymnasiet och har tyvärr legat lite åsidosatt sedan dess. Men nu så är det äntligen dags igen! Längtar så! Dessutom fick vi, lite komiskt nog, föreläst för oss om hur användbart det är med fotokunskaper som mäklare. Vi förenar alltså nytta med nöje och får en härlig extramerit i våra CV. Vill bara köpa kamera nu, nu, nu!

Små saker sker som sagt hela tiden. Även stora saker har skett, men hjärnan har nog inte riktigt insett det stora än. Det stora kan ju plockas ner i det lilla, och i det lilla har ju faktiskt ingen förändring alls skett :]



Kram

Inga kommentarer: