lördag 16 oktober 2010

Veckoslut är bra slut

Igår var en FAB friday. Som sagt inledde jag helgen med fina naglar, och som pricken över iet hann vi med ett donkenbesök på vägen hem:)

Väl hemma skulle syskonen vinnarskalle ut och springa. Herre gud! Båda undvek till varje pris att hamna på spåret samtidigt, men tiden rann iväg och det krockade. Bror gav sig iväg 5 minuter innan mig för att slippa starta samtidigt. Jag, som aldrig någonsin har en chans mot hockeybrorsan i vanliga fall såg min chans (han är långtidsskadad och därmed otränad). Så sjukligt att jag måste tävla i alla sammanhang. Insåg själv att fem minuters försprång tar man ju aldrig ikapp så tog det ändå hyfast lugnt i början (eller där ljög jag, omedvetet hade jag ökat tempot). Men. Sen fick jag syn på honom borta vid reningsverket. Där och då kickade vinnarskallen in. Herre gud som jag sprang. Haha. Hade blodsmak i munnen och det värkte i lungorna av ansträngningen. Men fan jag klarade ju det:) Men det är ju inte direkt hälsosamt. Pappa var orolig när vi kom hem "men usch ni två får ju inte springa där nere samtidigt, ni tar ju ihjäl varandra" (tror han syftade på mina andningssvårigheter).

S frågade häromdagen om inte vi kunde springa ihop. Med tanke på ovanstående tackade jag blankt nej. Väldigt onödigt att påfresta en relation så tycker jag. Man får ju inse sina begränsningar och svagheter liksom:)

Kvällen bestod av välförtjänt idolmys. Lagade tacos till ett helt kompani, ändå var det inte en smula kvar när grabbarna ätit klart! Men vi alla hade tränat= vi alla var vrålhungriga. Efter maten kom A och L över också och det växlades flitigt mellan Idol och badboys 2. Ja, tjejerna röstade för fyran och killarna för trean så det var ju bara att kompromissa:)

Filmjäkeln var inte slut förrän vid ett inatt så det var aningens segt att stiga upp vid nio idag. Fast jag ska inte klaga, värre för de tre som skulle masa sig iväg till fotbollsträning:)

Väntar just nu otåligt på att S ska träna klart, för sen, sen ska vi åka och handla OCH JAG SKA ÄNTLIGEN KÖPA MIN KAMERA!!!! Blev aldrig tid för det mitt i tentahetsen men nu är det äntligen dags! Har ändrat mig, efter att elgiganten prispressar: jag slår på stort och köper den dyra. Värstingen i kategorin "amatörhemmahobbyfotograf". Varför jag ändrat mig? Elgiganten kör en fuling och höjer priset på den 500d med 500 kronor, samtidigt som 550d sänks med en tusenlapp. Summa sumarum= det skiljer nu endast 600 kronor mellan de båda. Lägger hellre till 600 kronor och får den bästa.

Det ska bli så spännande att lära känna min nya bebis. På onsdag börjar kursen, då känns det ju bra om man iallafall har lite koll på grejorna:)

Oj just ja, vi skulle visst kolla på golv också. Vart mitt fokus ligger på denna shoppingturen är väl inte så svårt att gissa:) Bambu ska besökas och det ska bli så jäkla gott! Kan meddela att de där sambokilona alla pratar om är anpassningsbara och flexibla. De trivs lika bra på särbos;)

Ha en härlig lördag och njut av det fina höstvädret! Jag hoppas på att hinna ta lite fina provbilder på den makalösa höstnaturen innan solen går ner jag!

Bananalove

Inga kommentarer: