torsdag 28 oktober 2010

Happyface

Har precis tagit en välförtjänt och inte minst välbehövlig lång dusch! I tentatider tillåter man (jag) sig själv att se ut hur som helst. Hasar oftast runt i bekväma kläder, osminkad och allmänt ofräsch. Insåg detta inne i provrummet idag när ett blekt trött ansikte stirrade tillbaka på mig i spegeln och när håret inte föll ner när jag tog ur snodden (haha fy fan).

Men nu är jag nyskrubbad, nyrakad, nynoppad och ren och len som en babystjärt;) Tror att det mesta sitter inför tentan imorgon och ska därför sova ut imorgon och inte ställa klockan för att hetsplugga in i det sista. Vi skriver mellan 14-19 så det är tid nog att titta igenom det sista imorgon utan att behöva stiga upp i svinottan. Längtar så galet mycket till klockan 19 (förhoppningsvis tidigare) imorgon! Vinet är på kylning, tentagänget har redan planerat matbeställning och sen blir det en härlig kväll för att fira vårt slit:)

Jag ska fira lite extra. Fick ett så otroligt glädjande besked idag: JAG HAR BLIVIT KALLAD TILL INTERVJU OM PRAKTIKPLATS! Blev så jäkla glad och lättad (och nervös så in i h-vete).

Jag har haft mitt CV klart länge men av olika anledningar dragit ut på vart jag vill göra min praktik. För ett tag sedan bestämde jag mig för att Fastighetsbyrån är the place to be. Eftersom jag helst vill lämna in mitt CV personligen så har jag dragit mig för att maila in det. Hade en dag avsatt för två veckor sedan då jag planerat att åka förbi och presentera mig samt lämna in mina papper. Men tyvärr hade jag en otroligt dålig dag just då, kände mig allmänt nere och mensig och pmsig och finnig och ful ärligt talat. Så jag avvaktade. Men jag bestämde mig för att skicka in CVt via mail ändå, av rädsla att någon annan skulle hinna före.

Igår fick jag svar. Att de redan hade en praktikant och att det skulle komma en idag på intervju. Jag var alltså så jävla nära. Några dagar tidigare eller det besöket jag aldrig åkte på hade gjort att jag hamnat före i ledet och fått intervjuplats. Tror ni jag grämde ihjäl mig? Ja. Tror ni jag var ledsen och besviken? Ja. Tror ni jag var vansinnigt arg på mig själv och min förmåga att dra ut på allt? Ja.

Men. I mailet stod även att min ansökan "helt klart väckt ett intresse" och att besked skulle lämnas efter att personen idag varit på intervju och efter att kontoret beslutat sig för hur många praktikanter de kan ta emot. Har hållt tummar och tår idag att jag trots allt ska få komma på intervju och få en chans att visa upp mig. Idag fick jag ett mail. Jag är tamigfan kallad till intervju!

Wohohohohohoho! Så underbart skönt! Så otroligt surt för den stackaren som varit på intervju idag och nästintill varit garanterad en plats som enda sökande. Så kommer jag in dagen innan. Det är idag jag är extra glad för vår 4åriga utbildning. Jag tror och hoppas att den väger tungt. Det är idag jag dessutom är extra glad över mina skyhöga betyg och min förmåga att tydligen lyckas formulera mig så pass bra i ord så att mitt CV är ytterst slagkraftigt.

Jag lyckades alltså nästla mig till en intervju i absolut sista sekunden utan vare sig personligt besök eller ens ett telefonsamtal. Jag lyckades alltså få en intervjutid enbart genom mitt CV. Helt ofattbart.

Nu har jag lite att leva upp till på måndag. Det är allt eller inget så jag ska gå in där med så mycket självförtroende jag bara kan uppbåda. Vetskapen om att jag fått en egentligen obefintlig chans stärker mig givetvis. Men herre jävlar så nervös jag kommer vara. Eller rättare sagt så nervös jag är! Första intervjun någonsin. Hoppas hoppas det går bra. För jag vill verkligen ha den här platsen.

Håll gärna en tumme eller två. Just ja, tentar ju imorgon med så börja hålla en tumme redan då;)

Bananalove

1 kommentar:

Slemme sa...

ÅHåhåhå grattis Anna! Fan va härligt! =)

Självklart ska jag hålla tummarna på tentan, men kommer nog hålla snäppet hårdare när jag tänker på din intervju..

Jag ska på intervju för ett extrajobb nu i förmiddag.. Kl 10.00 är det dags... På ett cafe.. Bara det tycker jag är nervöst för vad ska man göra?? Jag tror jag bara ska ta en kopp te.. Har ju ändå ätit frukost ganska nyss då.. =/

Nervositeten börjar tränga sig på så smått och jag laddar med att skriva ner frågor... Gaaah, jaja!

Skriv om hur intervjun kändes sen!! =)

Kramar!