tisdag 12 oktober 2010

Kniven mot strupen

Så var det det där med att disponera sin tid ja. Sedan jag började skolan som liten minibanana så har jag varit helt kass på att disponera min tid. Inför varje ny termin har jag lovat mig själv att jag minsann inte alltid ska sitta i sista minuten. Har det blivit så? Nej. Sitter jag fortfarande i sista minuten? Ja.

Men det har sin enkla förklaring. Jag presterar helt enkelt som bäst under press. Det spelar ingen roll om jag så börjar 4 veckor innan utsatt tid. Det jag trögknåpar ihop då förkastar jag ändå och skriver om när jag sedan sitter där med kniven mot strupen. Alltså. Det är ingen kris att hemtentan ska in imorgonkväll (min egna deadline, har till 12 00 på torsdag om det krisar). Varför? Jo för att nu idag, när paniken kom när jag insåg att det ska vara klart imorgon då hände det grejor. Helt plötsligt forsar orden fram och jag ser strukturen glasklart. Är inne i tentabubblan nu och tänker stanna här inne tills det är klart. Det är väl fan om jag inte ska sätta en femma på den här för nu börjar den äntligen likna nåt! (peppar peppar ta i trä).

Har skrivit klart del ett. Efter det tog jag en välbehövlig paus och gick ut en långrunda med hunden i skogen. Underbart väder, värmande solsken och fantastiska färger i naturen nu! Nu skulle jag velat ha min nya kamera. Men den används som morot just nu: När du har skrivit klart hemtentan får du åka och köpa kamera. Jag SKA ha kameran imorgon så bäst för tentan att den är klar då;)

Bananalove

Inga kommentarer: