tisdag 26 oktober 2010

Tentapluggstisdag

Kom på mig själv med att fundera över vilken dag det är när jag skulle skriva rubriken ovan. Ett tydligt tecken på att jag är inne i ännu en tentabubbla. Är helt dagvill och allmänt förvirrad (mer än vanligt). Beskattningsrätten är en djungel att ta sig igenom och det gäller att ha tungan rätt i mun. Det är kapitalinkomster, kapitalvinster, kapitalförluster, kvoteringar, skattesatser, förmåner, schablonräntor, uppskovsbelopp och avdragsgilla kostnader i ett enda virrvarr. När man tror att man har koll på det så dyker en ny undantagsregel eller en ny paragraf upp. Pust. Hoppas på att morgondagen inte bjuder på fler överraskningar utan att vi lyckades bena ur det mesta idag.

Imorgon är det förresten kursstart! "Jakten på den perfekta bilden" startar imorgon på Medborgarskolan i Falkenberg. Det ska bli superroligt! En bonus att dessutom få koppla bort skatterätten för ett tag med gott samvete!

Dagen avslutades med ett storkok korvstroganoff, kanon med massa matlådor såhär i tentatider! Följde ett egenkomponerat mantagervadmanhaver-recept eftersom jag missat att köpa vitlök. Chilisås och fond du chef fick agera smaksättning och det blev faktiskt supergott!

Nu, soffhäng. Är så otroligt trött hela tiden. Det kostar att prestera och ligga på topp. Tacksamt att jag slapp bli sjuk iallafall. Hela min familj hemma har åkt på magsjuka. Mest synd är det om bror som smittades av pappa dagen innan operation. Väl uppe i Linköping, timmar innan han skulle opereras så började han spy. Operationen, som han väntat länge på, ställdes därför in och han fick åka hem igen. SÅ. SURT! Igår var det mammas tur att insjukna. Nu ligger de alltså alla tre hemma i magsjuka. Tur att jag är mil iväg, har INTE tid att få magsjuka nu!

Längtar till fredag kl 19.00. Då är det över och då finns det inget mer att göra. Mer än att ställa till med en sjudundrandes tentafest!

Bananalove

Inga kommentarer: