måndag 8 februari 2010

Lång måndag

Måndag it is. Dagen började katastrofalt dåligt. Sov illa inatt, vaknade 24241 gånger, svettades och drack och mådde illa. Var således helt död när klockan ringde imorse. Mådde fortfarande illa och var illa till mods som 17. Jag och A skulle ses vid 10.00 för ett möte med Jenny Ståhl. Efter det skulle vi jobba på C-uppsatsen fram till 13.00 då Fastighetsrättsföreläsningen började. Vad händer? Min AC-adapter till datorn är sönder, datorn är alltså stendöd. Då datorn är A och O då man ska leta vetenskapliga artiklar så vart det bara att försöka klura ut vart en ny kabel kunde finnas. På nätet kostade den betydligt mindre än på Elgiganten, men då detta var ett akutfall så behövde jag omedelbart en ny kabel. (ja, jag hade nytta av att jag är en jävel på att söka på internet alltså). Så jag och A begav oss ut till flygstaden på jakt efter kabeln. Irritrerad som fan över att hela tidsschemat sprack.

Väl där så fick jag hjälp av en kille som tittade på min adapter jag hade med mig och dubbelkollade så att den han sedan gav mig verkligen var rätt. Då han gick iväg för att testa den så dog jag lite när jag såg priset; 900 spänn! Men eftersom han tog god tid på sig bakom disken med att kolla upp den så hann jag titta lite själv och hittade en annan, universaladapter som bara kostade 399 kronor. Jag frågade om inte den gick bra, men då sade han bara att "nej, det är denna du ska ha, det är inte säkert att den där fungerar till just din". Hur vet du det då när du inte ens provar tänkte jag. Mig lurar man inte så lätt så jag tog med universaladaptern till kassan, frågade om jag kunde komma tillbaka och byta ifall den inte passade, och jodå det gick bra.

Passade den då? Klart den gjorde! Där hade den fulingen tänkt blåsa mig på 500 jävla spänn! Så fult gjort! Baraför att jag är tjej och han märkte (läs:trodde) att jag inte hade någon koll. Tji fick han och jag sparade därmed in en hel femhundring på att ta tag i saken själv.

Efter det åkte vi vidare till Jenny Ståhl för att prata om vår handledare i C-uppsatsen. Vi har varit väldigt uppgivna och besvikna och har inget förtroende alls för honom. Men efter mötet med Jenny känns det mycket bättre. Hon är verkligen super! Så driftig och rak, lyssnar verkligen och tar tag i saker! Nu ska hon fixa ett möte med handledaren och studierektorn, för så här kan vi inte ha det. Hon ska även se till att vi får sitta med på de andra gruppernas seminarium för att få ta del av hur dom jobbar. Då vi bara är två grupper med vår handledare så missar vi mycket viktigt att lära oss angående opponering och presentation. Och eftersom vår grupp har bygginriktning så missar vi hela den ekonomiska biten som vi måste ha med, så vi har mycket att lära genom att vara med när de andra presenterar sina arbeten. Så det känns bra nu! Dessutom tog Jenny tag i vår oavslutade kurs som legat oavslutad i ett år snart! Helt sjukt! Läraren har helt enkelt struntat i att svara på alla våra mail om att han måste registrerar in oss eftersom vi redan i juni förra året blev godkända! Det som har tagit honom ett år att göra, fixade Jenny på fem röda. Som sagt, henne gillar jag starkt!

Det blev inget pluggande sen innan det var dags för föreläsning. Fastighetsrätt borde vara intressant, men jag tycker verkligen att det är så tråkigt med det upplägget vi har. Sitter bara med lagboken och stryker under paragrafer och läser paragraferna innantill och antecknar det som ju redan står i lagboken. Totalt onödigt enligt mig. Jag vill ha praktiska exempel, av en lärare som kan tala ur skägget.

Efter denna pissdag så crashade jag i soffan och ville bara sova. Jag som hade planerat att dra igång mitt nya, nyttigare och mer hälsosamma liv idag hade noll motivation för träning. Ville mest bara tycka synd om mig själv. Men någonstans vaknade ett jävlaranamma som sade att nu jäklar tränar du idag Anna och slutar ligga och ömka dig. Så jag tränade. Slet som ett djur. Svettades floder. Och fy fan vad skönt det var! Kul också att A-L hängde på idag. Vi körde intervaller ett tag och jag trodde jag skulle dö. Men jag klarade det:) Nu jäklar ska de där överflödiga kilona bort en gång för alla alltså. Konstaterade att jag gått upp 10 (!!!) kilo sedan jag var som mest vältränad! Usch och fy! Nu ska det bli ändring kan jag lova!

Nu ska jag in i duschen, sen ska jag skypa med Embom:)

Avslutar med att säga att jag har konstaterat att en del människor nästan är för bra för att vara sanna. Tack.

Kram

Inga kommentarer: