torsdag 11 februari 2010

Sol i sinne, brun inne

..som Rudolf skulle ha sagt:)

Mör i benen är jag efter träningen. Bra pass idag, så sjukt peppig musik så tiden bara flög fram! Den peppiga känslan sitter fortfarande i och idag känns livet fint! Jag älskar ju våren, den är enligt mig den allra bästa årstiden! Och idag på väg till träning, klockan var ändå närmre halv sex, så var det fortfarande ljust och soligt ute och jag hörde fågelkvitter! Fick såna vårfeelings! Tänk när det börjar ljusna mer och mer, det blir barmark och fåglarna kommer tillbaka igen! Man kan ta fram vårjackan och vårskorna och man kan cykla här i stan utan att slå halvt ihjäl sig på de isiga puckelpistbackarna. Åh längtar så! När det närmar sig lite mer vår så kanske jag publicerar ett tal jag skrev till våren en gång i skolan. Det är mina tankar om hur jag upplever våren och jag blir alltid glad när jag läser det!

Nu ska jag hoppa in i duschen och därefter dammsuga. Sen ska jag äntligen ta mig tid att sätta mig ner och grundligt lära mig min fina fina iPhone som jag gillar skarpt alltså!

Jag kommer på mig själv med att le litegrann för mig själv ibland. Då är man väl glad hörrni? :) Idag har jag tagit en cooldowndag efter att jag hade en stund av eftertanke igår. Det gjorde verkligen susen och jag tror att jag kommer sova som en stock inatt. Jag har stannat upp lite och tänkt en hel del idag. Gud vad bra jag har det och så himla glad jag är för de människor som finns omkring mig just nu! Idag är en sådan dag då jag verkligen verkligen har tänkt till och uppskattat allt som händer omkring mig nu. Med hela hjärtat.

Shit vad positiv jag var idag då! Kors i taket! Haha. Skämt åsido så brukar jag för det mesta vara glad och positiv. Så det är skönt att vara tillbaka igen.

Snart börjar OS förresten! Är så pepp! Hoppas hoppas att det går galant i hockeyn iår. Det hade verkligen varit så skoj! Och hur nice är det inte att se självaste snyggot Henke i målet då? Vavava? Han ligger lätt etta på min kändislista! :) Kommer ni ihåg Båstad tjejer? NICE! Annars är det skidskyttet och Kalla och all skidåkning där svenskar är med överhuvudtaget som är mest skoj att titta på! Kommer bli roliga veckor nu!




Kram

5 kommentarer:

Slem sa...

Ååh, blir så glad när jag läser att du är glad! Det ÄR fan sant att ett leende gör stor skillnad, tillochmed i en blogg! Det lyser om ditt inlägg idag, det märks när du mår bra pluttan! =D

käly sa...

hihihi... båstad! my god säger jag! =)

Banana sa...

Aw men så söt du är Emme! Tack så hemskt mkt:) Ja jag mår bra nu å det är finfint! Hur går det med Roxette?? Vi bokade igår, hade varit såå skoj om du kom! Villvillvill! Kram

Banana sa...

Käly, Båstad glömmer oss aldrig. Här kommer Lennart, han e på G... Haha. Kram

Slaim sa...

Roxette är givet!! Men har inte ett öre att spendera den här månaden, så jag håller tummarna att det finns biljetter kvar till den 25:e. ;)