måndag 22 februari 2010

Montag

Lång dag idag! Började jobba 06.00 imorse och är därför praktiskt taget död nu! Men de första timmarna, som alltid brukar vara de värsta, gick i en rasande fart idag tack vare OS-hockeyn:) Gott med storvinst mot finnarna! (ja, jag vet att jag själv är halvfinne, men inte i tävlingssammanhang).

Annars var jobbet allmänt segt idag, även om det var kul att träffa alla igen. Gjorde dessutom en tabbe under sista bytet så jag fick jobba röven av mig den sista timmen för att komma ikapp igen.

Sedan var det dags att bege sig till Halmstad och tåget gjorde en specialare idag och vände i Smålandsstenar och gick tillbaka till Halmstad. Det mötande tåget gjorde likadant och på så sätt klarade vi oss iväg eftersom vi då bara behövde ett spår. Lucky me!

När jag kom ner innan så stack jag ut och sprang en runda. Äntligen börjar slitet löna sig; det gick så mycket lättare att springa idag och jag har inte längre 10 kg kvar ner till målet utan bara 6! Gött! Mindre gött var att jag sträckte till högra låret när jag fick väja för en bil rakt in i en snödriva och steg snett. Har svinont nu men hoppas på att vila och tänja kommer göra susen. Fick det expertrådet innan iaf;)

Kvällen har spenderats hos A där vi lagt upp planen inför morgondagens skrivande. Vi mailade även S-O och hoppas verkligen på ett snabbt svar nu! Hade varit så skönt om han kunde ge oss några konkreta kalkylmodeller vi ska och bör arbeta med och även tips på vilka siffror vi saknar och måste försöka få tag på. Vi tittade givetvis också på de svenska skidtjejerna när de tog silver! Men jag måste säga att detta var det första silvret som någonstans ändå kändes som ett förlorat guld. Men de gjorde sitt bästa och tyskarna var helt enkelt lite för bra, så bra jobbat tjejer!

Det var min dag det! Måste säga att jag verkligen längtat ner hit och det var superskönt att komma ner. Jag har inte världens största eller flådigaste lägenhet (snarare tvärtom) men det är min helt egna. Här är jag trygg och här kan jag koppla av och bara vara.

Dags att sova nu, blir en lång pluggdag imorgon!

Kram

Inga kommentarer: