onsdag 24 februari 2010

Livets guldkant

Att resa är bland det bästa jag vet i livet och nu har det varit en del snack om resor ett tag. Funderade lite på var jag har varit de senaste åren och när jag har varit var och jag blev riktigt förvånad över hur mycket jag faktiskt varit ute och rest de senaste fem åren, trots att jag varit student i tre av dem!

2005
Playa del inglés, Gran Canaria
Side, Turkiet

2006
Sunny beach, Bulgarien

2007
Thailand 5 veckor backpacking
Rhodos, Grekland

2008
Magaluf, Mallorca

2009
Playa de las Americas, Tenerife
Thailand 3 veckor backpacking

Inte illa alltså! Vart vill jag komma med det här? Jo det är 2010 nu och det ligger fortfarande som ett oskrivet blad framför mig när det gäller resandet. Men nu börjar det hända grejor. Vi peppar för en båtluff i den grekiska övärlden! Hur sjukt skönt hade inte det varit? Helt underbart! Vi siktar mot slutet av augusti/början av september. Då är alla studenter färdigsommarjobbade och två månadslöner rikare. Då har korrio slutat jobba och då är det lugnt i skolan även om terminen dragit igång! Även arbetare har lättare att komma ifrån när semesterhetsen har lagt sig lite.

Jag ser denna resa som en examenspresent till mig själv och som en morot till ett eventuellt extra år i skolbänken. Jag ser det också som en morot för att klara av att stå och svettas på en industri en sommar till! Det ultimata hade varit ett stort gäng blandat med tjejer och killar, par och singlar! Ett gäng goa vänner och deras respektive och respektivarnas kompisar och kompisars kompisar:) Kort sagt, vill du hänga på så säg till! :) Vi har nått en ålder där vi är för gamla för fyllecharter med tjejgänget och det lockar heller inte alls. Detta blir en soft resa med sol, bad, paraplydrinkar, god mat och stek på stranden tillsammans med goda vänner, både gamla som nya. Den grekiska övärlden är fullkomligt underbar med små pittoreska byar, kristallklart vatten och mysiga restauranger. Hur nice låter det inte? Asnice skulle jag vilja säga! Inget är bestämt, varken datum, reserutt eller resesällskap, egentligen inte ens om det säkert blir av, men planer finns och det räcker bra för mig! För jag är pepp nu hörrni! :)



Kom inte och säg att ni inte blir sugna när ni ser dessa ljuvliga bilder? Det är blandade bilder från några av alla de öar som finns i den grekiska övärlden. Jag vill åka nu. Nu nu nu!

Kram

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag blir grymt sugen!! Vill bara tillbaka till sol och värme...åååh..underbart! Fundrar ni på att hyra en egen segelbåt då? Vad jag förstått är det inte thaipriser på att åka båt mellan öarna i grekland direkt :( Älskar grekland för övrigt, funderar på en sväng antingen i maj eller i september :)

banana sa...

Jaa visst ser det härligt ut?? Lätt bäst i Europa tycker jag! Thailand är ju svårslaget och lätt billigast. Vi har inte tänkt så mycket än, men där har du nog en poäng! :) Får se lite hur det blir och hur många vi blir! Ja det är absolut bäst att åka i maj eller sep tycker jag, mitt på sommarn e de olidligt hett! Har spanat på era Thaibilder förresten, ser såå underbart ut!