onsdag 24 mars 2010

Banani is back

Idag är jag mitt gamla vanliga glada jag igen! Har en helt underbar dag och för första gången på jag vet inte när så har jag en helt ledig eftermiddag. Så otroligt skönt och välbehövligt! Vi började dagen med ett handledningsmöte och opponering. Känns skönt att vi ändå har en så pass stark tro på oss själva och vår kapacitet så att man kan ta det Bengt säger med en nypa salt. Av de ändringar han föreslog så har jag nu i eftermiddag ändrat hälften. Resten är vi 100 % säkra på att han har fel om. Så det kan han glömma att jag ändrar! Haha.

Jag har hunnit med att sova en timme i soffan, så gött! Med världens bästa timing damp sedan min Amelia ner i postlådan! Helt sjukt att varenda nummer jag har fått av mina prenumerationer verkligen har kommit med en helt klockren timing! Så efter att nu ha lagat ett storkok korvstroganoff så ska jag diska undan och städa rent här hemma, och sedan ska jag lägga mig och slöläsa den tjocka härliga tidningen med gott samvete!

Ikväll är det äntligen dags för spinning igen, har saknat det! På grund av det intensiva plugget så har tiderna inte alls passat så min träning har fått bestå av löpning, löpning, löpning. Jag älskar löpning, men knäna och fötterna tar lite stryk av för hård och för enformig träning så det är nog bra med ett litet break nu.

Ikväll är det också dags för ännu en drabbning mellan Frölunda och Linköping och det GRÄMER mig att jag inte har kanalerna där slutspelshockeyn sänds! Men tänkte förena nytta med nöje så ska GÅ bort till Nautilus ikväll och lyssna i iPhonelurarna samtidigt. Bra va! :)

Just ja, hände en sjukt komisk sak innan. Precis när jag och A kom hem så kom det en man med en liten mapp i handen och ville gärna bli insläppt när jag öppnade porten. Någon sjuk instikt sa att det var TV-gubben. Vem ser så auktoritär ut utan att ha nyckel in liksom? Så jag släppte in honom och stannade kvar ute. Haha. Så stod jag och A där och tryckte, livrädda för att stöta på honom igen! Det hade ju varit just snyggt om jag släppt in honom och haft honom i hasorna hela vägen fram till dörren. Glöm att låtsas inte vara hemma då! Haha. Så jag är sjukt nöjd att jag lyckades finta bort honom. För det var bannemig på håret där alltså:)

Imorgon efter vårt intervjubesök i Värnamo så åker vi med tjejerna i klassen till Gekås! Är väldigt förväntansfull och har en fin lista skriven:) Ska dessutom passa på att besöka glasögonfabriken, och hoppas hoppas att jag hittar några fina där! Eftermiddagen avslutar med våfflor hemma hos Sofia i Falkenberg. Kommer med andra ord att bli en fantastisk dag.

På fredag kommer våren hit till Halmstad på riktigt! Det ska bli uppemot 12-13 grader och sol! Hur underbart är inte det? Såå härligt! Blir glad bara av att tänka på det.

En annan sak jag har tänkt på, och som gjort att humöret idag är bättre än någonsin, är hur fantastiskt lyckligt lottad jag är. Som mitt liv ser ut idag hade jag aldrig kunnat drömma om att det skulle göra för två månader sedan. Ett gammalt ordspråk säger att "När gud stänger en dörr så öppnar han en annan". Dörren som har öppnats för mig just nu är så mycket bättre än jag någonsin vågat tro och därför tror jag ännu mer på att det finns en mening med allt som sker!

Så snälla tänk på det alla ni som läser och som kanske har det tufft och svårt just nu och inte ser någon mening med det som sker. Det finns en mening med det, och det vänder snart och blir kanske till och med bättre än innan! Jag är ett levande bevis på det, så sluta aldrig hoppas även om det är mörkt just nu!

Massa massa soliga och peppiga kramar

3 kommentarer:

sandra sa...

haha, tv-gubben kom till oss i måndagskväll, så nu måste vi betala tv-licens.. har slingrat oss i över ett år nu!

Banana sa...

haha ja jag har förstått att han är på hugget här nere nu! Både Nyhem och Fartyget har varit flitigt besökt! Men tji fick han på de två småländska annorna! Haha

Malin sa...

mig ringde de i åre när ja var full och halvsov och frågade om ja brukade se på tv, ja rök dit ganska rejält kan ja säga;p tack fr pepptalket i slutet anna nu tror jag på en framtid förmig me!!