måndag 15 mars 2010

Vår!

Idag när jag gick till skolan så var det såå himla varmt och skönt ute! Solen sken och det droppade smältvatten överallt. Såna vårfeelings man får alltså! Men herre gud, när vi gick hem från skolan nu ikväll efter nio så vart det verkligen sviiinkallt! Så konstigt att det kan skilja så otroligt mycket på en och samma dag ändå!

Hela dagen har, som man kan utläsa av ovanstående, spenderats i skolan. Jag har pluggat med grabbarna idag och det har varit så himla roligt! Dock kanske inte så givande eftersom vi inte fick så mycket gjort, men skrattmusklerna har iallafall fått jobba:) Dessutom bjöd snällaste Tompa på enchilladas! Supersmarrigt och supertacksamt att slippa springa hem och fixa lunch! Idag blev det Berg flyttar in som lunchunderhållning. Mandus alla torra skämt gjorde dagen och ju tröttare vi alla blev desto mer spårade skämten ur. Olof försökte dock hålla uppe pluggnivån när vi andra spårade ur lite. Men när vi sedan slog på I en annan del av Köping så var det kört. Skrattade så jag grät till slut. Diskussionerna som följde om våra egna kromosomantal och tappade och stulna kromosomer var så låg och så befriande rolig mitt bland alla paragrafer och lagar.

Senare under eftermiddagen/kvällen anslöt A och vi satte oss för att försöka få lite mer seriöst plugg gjort. Men det gick väl sådär alltså! Stackars A som förövrigt råkade ut för ett exploderat däck utanför Ljungby idag på väg till käftis!

Vid niosnåret tog vi kväll till slut. Har pratat i tele en lång stund sen dess. Jag var nog lite för trött och uppe i varv på samma gång, så såhär i efterhand undrar jag vad som gick att förstå av mitt pladder. Men men, trevligt var det iaf;)

Sovdags nu. Imorgon är det dags för sista rycket så det gäller att vara på topp då!

God natt!

Kram

Inga kommentarer: