måndag 8 mars 2010

Kvällsfunderingar

Nu är det snart tenta. Och med tenta följer tentaplugg, som i sin tur går hand i hand med tentaångest. Goa tider som väntar! Uppe på detta lägger vi på C-uppsatstragglandet, och som om det inte vore nog valet som ska vara inlämnat den 15 april. Valet mellan förvaltare eller mäklare. Valet mellan Halmstad, Gislaved eller Göteborg. Hjälp. Kan inte någon bara ge mig en kristallkula så att jag kan se in i framtiden och se vilket val jag ska göra? Hur ska jag resonera och hur ska jag prioritera? Önskar så att jag haft lite fler grundstenar att stå på, som gjort beslutet lite enklare. För just nu hoppar jag lite från sten till sten så att säga. Och det håller inte. Gud, du kan väl ge mig lite fler stenar att grunda mitt beslut på tack. Så jag vet vilken väg jag ska hoppa vidare på utan att falla mellan två stenar för att det saknades en sten där i mitten.


Kram och God natt

Inga kommentarer: