måndag 22 mars 2010

Inte bananas dag idag

Vet att många bloggare väljer att inte uppdatera sin blogg då de har dagar som inte är glammiga, festliga och roliga. Jag skriver min blogg som en dagbok för min egen skull så därför måste ni också ta del av mina mindre bättre dagar (haha)

Idag är en sådan dag. Vaknade hundra gånger inatt och imorse och drömde en fruktansvärd mardröm! En sådan jäklig en som fortsatte efter man vaknat och somnat om igen. Var helt svettig och orolig i kroppen imorse. Usch! Föreläsningen i Fastighetsrätt var en av världshistoriens tråkigaste idag. Fick inte ut NÅGONTING av att vara där och satt mest och sov. Vi pratade om nyttjanderätt, arrenderätt och äganderätt och inget hängde ihop och det skrivna på tavlan spretade hit och dit och jag förstod ingenting till slut. Fick dessutom en jäkla huvudvärk när vi var halvvägs. Vet inte om det beror på P-pillerna jag nyss börjat äta, men det skulle inte förvåna mig. De har krånglat sen dag 1 och jag skyller därför mitt lite låga humör på dom. Ni tjejer som läser vet hur man mår och känner sig veckan innan mens? I humöret och i kroppen? Så har jag känt till och från hela tiden och dragits med diverse problem som jag inte vill nämna här. Detta tillsammans med den oförklarliga huvudvärken jag börjat få då och då gör att jag skyller allt på hormonförändringar just nu. Så i veckan är det jag som tar tag i det här IGEN och går till Studenthälsan!

Å andra sidan verkar alla vara väldigt trötta och nere just nu. Skolan tar verkligen knäcken på en alltså! Men det är skönt att veta att nästan alla känner likadant. Mandus liknade sin depression han känner just nu med den på 30-talet, om inte hans till och med är liite värre! Haha. Vi är många som saknar motivation, ork och intresse just nu, vilket gör att skolan går ännu tyngre. Det i sin tur påverkar humöret och går således ut över hela livet. Blää! Mande sa att han aldrig har känt sig så likgiltig som han gör nu och jag håller helt och hållet med! Valen som ska göras nu tär också på skallen, för det är jättemånga som fortfarande inte har bestämt sig(vilket jag också tycker är väldigt skönt så det inte bara är jag).

Längtar så otroligt tills den satans uppsatsen är inlämnad och godkänd! Hatar att känna den nafsa mig i hasorna hela tiden så fort man gör något annat som är roligare! Längtar också tills påsk när mina vänner kommer hem. Saknar er alla så mycket just nu!

Idag är alltså en sån dag där jag helst hade velat ligga i sängen hela dagen och dra täcket över huvudet. Jag behöver kramar, tröst och mys för att bota ångest, huvudvärk och depp! Men verkligheten kallar så om en kvart blir det istället uppsatsande igen! S u c k! Jag har iaf tagit tabletter mot huvudvärken nu och hoppas innerligt att eftermiddagen blir bättre än förmiddagen!



Hoppas eran dag är bättre än min!

Kram

1 kommentar:

slemmet sa...

Hmm, känner minsann igen det där.. =P

du har en sämre dag än mig men min är inte heller på plussidan idag =( Så dåligt plugg idag och ingen energi alls.. är så trött på det nu och vill verkligen ha fredag kväll när tentan är klar och jag är redo för avfärd mot småland på lördag morgon!! Ser så mycket fram emot att komma hem!! Längtar efter allt och alla!!

Håller tummarna för att morgondagen blir bättre!!
=D Många tröste-kramar!