söndag 14 mars 2010

Tentaplugg

Hej igen!

 Jag tentapluggar, därav det sporadiska bloggandet. Helgen har alltså bestått av plugg. Vi skriver första tentan i Fastighetsrätt på onsdag mellan 14.00-19.00. Så nu är det snart dags att gå in i slutspurten. Plugget varvar jag dock med träning för att kunna hålla motivationen uppe. I fredags var det ett extrainsatt schlagerspinningpass och där var det ös kan jag säga! Glittrande paljettklänningar, lite bugg och givetvis massa massa schlagerlåtar. Fredagkvällen var tänkt att bli en kombinerad plugg- och tacokväll, men den förvandlades till en renodlad tacokväll;)

Lördagen spenderades hela dagen i Q-huset med lagböcker, övningar, stenciler och anteckningar. Vi lyxade till det med vindruvor, kiwi, sharonfrukt och popcorn (!) Innan jag tog kväll stack jag ut och sprang en runda, en ny lite längre runda så att jag ska slippa cirkla runt mot slutet för att jag inte blivit tillräckligt trött:)

Sedan gick kvällen i schlagerns tecken och det blev en kombinerad pizza- och schlagerkväll med lagboken på hyllan. Med risk för att låta upprepande, men VILKA röstade på Anna!? Låten är bra, Anna är duktig, men den är ju så tråkig! Man glömmer ju bort den! När jag och A rabblade låtar inför festivalen så glömde vi bort den, hela tiden! Nej, heja Salem säger jag! Och med tanke på den internationella juryns röster så hade Salem troligtvis slagit mycket bättre än vad Anna kommer göra. Jag sa ändå till mamma innan att det finns så många bra låtar så jag är glad vilken som än vinner, bara det inte blir Anna eller Darin. Men tji fick jag!

Snart dags att ta tag i denna pluggdagen också. Idag blir det mest att gå igenom alla gamla tentor och nöta in svaren och diskutera vad hur och varför. Solen skiner som tur är här i Halmstad idag, lovely! Så det är bara att gå ut och tanka massa härlig vårenergi innan det är dags att lägga näsan i böckerna!

Just ja, jag har nominerat min mamma till Grys tjejplan! Hon fyller 50 två dagar innan de ska åka så jag tyckte att det var en bra 50årspresent till en mamma som verkligen är värd det. Så ni kan väl hålla en tumme eller två för hennes skull:)

Soliga kramar

2 kommentarer:

korrioso sa...

min tumme är intryckt.
Ska vi dejta idag kanske, kanske??

Slemmis sa...

Åhh, hoho, klart jag håller tummarna! =D