torsdag 11 mars 2010

Review

Godmorgon alla ni där ute! Nu är jag pigg och vaken igen och tänkte därför dra min gårdag lite snabbt.

Igår åkte jag och A till Alingsås för att närvara på Passivhuscentrums studentseminarium. Vi åkte vid sjusnåret och använde sedan våra iPhones som GPS. Hör och häpna, vi körde inte fel en enda gång! Detta resulterade i att vi var där ungefär en timme i förväg eftersom vi räknat med 40 minuters felkörningsmarginal. Haha. Olof å Tompa däremot ringde och hade ingen aning om var dom var eller vart vi skulle va. Nöjda tjejer då kan jag lova:)

Seminariet sedan var väl ingen större hit. Vi vart så nöjda över att han valt att dra det på svenska istället för på engelska som utlovats. Men givetvis, efter en kvart, klampar det in en tjej som kom för sent och direkt krävde att det skulle vara på engelska. Suck. Faktan på seminariet var inga nyheter utan i princip allt som redan stod på passivhuscentrum.se. Däremot fick vi gå en guidad runda i utställningen sedan och där kunde vi ta en hel del bra bilder. Vi traskade sedan upp till Brogården, ett passivhusbygge som ligger i Alingsås. (Hade jag vetat att vi skulle GÅ i en halvtimme så hade jag skippat höga stövlar). Vi gick och tjötade om ditten och datten på vägen hem och jag kunde lättat konstatera att varken Olof eller Tompa har bättre koll på läget just nu än vad vi har. Tacksamt också att jag får skriva empiri ihop med dom om jag vill när Anna ska opereras. Tack killar!

Vi knep Linde sen för att få ställa lite frågor som vi hade med oss. Komiskt var att av alla seminaredeltagare så var det bara 6 stycken som var ambitiösa nog att ställa frågor. Vart ifrån? Jo det var sex byggare från Halmstad:) Så det var lite roligt faktiskt att se att vi faktiskt låg lite i framkant! Jag kallas ju dock inte professorn för inte. Så mitt under intervjun känner jag att jag har tagit av mig mina glasögon. Och hittar dom inte. Haha. Rotade som en galning i väskan och fick liite lätt panik. Hah så på vår inspelade intervju kan man höra exakt när jag kommer på att glasögonen är borta. Kände på huvudet, men nej där var dom inte heller. Precis innan jag tänkte fråga om jag kunde få gå tillbaka in och leta i salen så hittade jag dem i väskan efter ett sista rotanfall. Har ingen aning om att jag lagt i dem där, men det hade jag tydligen. Blir lite rädd för mig själv ibland. Men vi skrattade gott åt det sedan! Tillbaka till intervjun så fick vi faktiskt väldigt bra svar på våra frågor, vilket var en lättnad efter att ha åkt hela den vägen!

Vi gasade sedan vidare ner till Göteborg, och inte heller ni körde vi fel! Vi startade eftermiddagen med ett besök på Jensens .

Sedan var det shoppingmaraton för hela slanten. Jag har ingen ekonomi att tala om alls denna månaden så jag försökte hålla i plånboken lite. För det fanns såå mycket fint nu! Vill bara köpa massa ljusa fina vårkläder!

Den största händelsen på hela dagen måste ändå ha varit att jag, hör och häpa, köpte ett par BYXOR! Nej, jag går inte runt som Kalle Anka om dagarna, men jag har fastnat i leggings och strumpbyxträsket kan man väl säga. Men som om inte detta vore nog, så var det ett par Chinos! Jag har sagt att jag a l d r i g ska ta på mig ett par chinos. Absolut inte för att jag ogillar dem, tvärtom! Jag tycker chinos e assnyggt på både killar och tjejer och har avundsjukt tittat på. För jag provade ett par förra året och det såg verkligen för jääävligt ut! Jag hade en bild av hur de ska sitta och blev så sjukt besviken! För så satt de INTE på mig!

Men igår tog jag mod till mig och provade ett par. Givetvis satt de inte så som jag helst skulle velat, men det var dugligt för att vara på mig iallafall. Nu återstår det väl bara att se om jag kommer att använda dom någongång:)

Annars köpte jag en tröja från Gina och örhängen från Åhléns City och Vero Moda. Dessutom hittade jag en tunika på Vero Moda för bara 79 spänn. Ett riktigt kap måste jag säga:)


Nya chinos från Zara och ny tröja från Gina


Tischan från Vero Moda för endast 79 riksdaler

På vägen hem hade jag så ont i fötterna så jag knappt kunde gå efter all shopping! Som vi löjlade oss och skrattade hela vägen hem sedan! Det började redan då vi körde fel inne i Göteborg. "GPS-jävel säg vart vi är dåå" Haha. Sen snurrade vi lite men kom till sist rätt! Trötta och flummiga skrattade vi så jag hade sjukt ont i magen. Sjukare fantasi och humor får man ju leta efter! Men roligt har vi! :) 

En härlig dag helt enkelt!

Kram

Inga kommentarer: