måndag 29 mars 2010

Välkommet vårregn

Idag regnar det ute, ett härligt vårregn som förhoppningsvis tar med sig det sista av vinterns snö nu! En regnig dag är en perfekt dag att sitta inne och kura och göra saker som man länge behövt göra. Dagen idag kommer således att ägnas åt diverse småprojekt. C-uppsatsandet sker idag hemifrån och uppdelat, så jag ska snart sätta mig och göra min del av det hela. Påskutstyrseln till byggarnas gasque på onsdag ska sys och sängkläder ska bytas. Ska även passa på att klicka hem bikinis som jag har hittat på lite olika sajter på nätet. För om ni inte visste det så vann min far ett resepresentkort för ett tag sedan. Nu är han och mamma sugna på att sticka iväg en restresa, och tjaa, jag kan väl följa med då:) Vi får väl se hur det blir med den saken, men en bikini behövs ju alltid till sommaren ändå;)

Helgen har varit nästintill bloggfri. Anledning? Jag har inte haft tid, inte varit hemma och inte haft tillgång till dator.
I lördags kom mamma och pappa ner till mig i Halmstad. Vi gick på stan, tyvärr i ösregn, och mamma inhandlade sin 50årspresent hon fick av oss; ett par MBT-skor på Team Sportia. Vi fikade gott på Skånskans och sen delade vi (läs: jag) upp oss och sprang i affärerna. Jag hittade faktiskt en hel del fint som fick följa med hem! Jag köpte två par byxor (!) på Vero Moda; ett par khakifärgade och ett par svarta. På Gina hittade jag ett snyggt party/strandlinne, en bredrandig tunika och en armygrön lite kortare topp. På indiska köpte jag ett supersnyggt halsband och sedan fick jag sätta stopp! Fanns hur mycket fint som helst ute men jag är ju trots allt inte miljonär och det är ju trots allt en hel månad kvar som pengarna ska räcka till!
Hur som helst så är jag väldigt nöjd med mina inköp och har använt plaggen i helgen och fått med beröm godkänt;)

Lördagens gästspel avslutades med en god middag, som också ingick i 50årspresenten. Mätta och trötta åkte vi sedan hem mot Gislaved. Jag har ju, som jag antar att ni alla listat ut, hittat någon att kramas med hemma i smålandsskogarna så valet att stanna kvar i Halmstad eller åka med hem blev ganska enkelt:) Kramobjektet kommer framöver att nämnas som S här i bloggen. Sedan var det bara frågan om att festa eller inte festa som skulle avgöras, men jag avstod. Hade en idé om en skön och slapp hemmakväll med familjen, men den var väl lite väl romantiserad. Efter en halvtimme var jag helt stört rastlös och uttråkad och insåg att det där med hemmakvällar gör jag aldrig om mer! Pappa, som hade köpt en ny stereo i Halmstad, provspelade den i evigheters evighet med dansbandsmusik. Nöjt visslande i takt med musiken. Mamma envisades med att vi skulle titta på ett program om Söderhavets biologiska mångfald som gick på tvåan. Där någonstans fick jag panik.

Men det löste sig till slut, jag gjorde om familjeplanerna till SPA-planer och boostade upp kroppen lite. Tog en låång bastu, gjorde ansiktsmask, peeling, scrub och hårinpackning. Sedan var jag som en ny människa, lugn, fräsch och ren! Sedan kollade jag och mamma på Skavlan innan jag hämtade upp S och kompisar som varit på födelsedagsgalej och parken. Då kändes det helt plötsligt så värt det att ha åkt hem och fått stå ut med la familia lite. För har man ett fullspäckat schema med plugg och diverse planer så är det svårt att få ihop tiden med någon annans schema. Så två dagar är givetvis bättre än inga alls och jag är så glad att jag åkte hem! För jag har haft det helt otroligt mysigt och jag blir glad i hela kroppen bara av att tänka på det:) Kom hem tidigt imorse efter att ha spenderat två nätter och en helt underbar söndag tillsammans med världens sötaste. Är så glad och lycklig just nu så det är inte sant! Det går egentligen inte att sätta ord på det, men är bara så skönt att skriva av sig!

Något annat som gör mig glad just nu, och som jag längtar så sjukt mycket till, är påsken. Då kommer äntligen ALLA vännerna hem samtidigt! Är så laddad och ser så mkt framemot torsdagen och den stora påskasmällen! Lyssnade på Banana&Falafel vol. 2 på vägen hem i bilen i morse, gud vilka minnen! Och vad danssugen jag blev! Och oj vad mycket utropstecken det blev i det här stycket! Haha. Skyller på att jag blir lite exalterad:)

Tack alla ni fina som finns runt omkring mig nu och som därigenom gör mig så glad och happy:)

Kram

Inga kommentarer: