måndag 8 mars 2010

Underbar måndag!

Håll i hatten för det är inte ofta jag benämner en måndag som underbar! Men gud vilken lovely måndagsmorgon jag har haft! Vaknade pigg och utvilad och har nu varit ute och gått en låång härlig promenad med bästa F och hennes fina fina King! Solen värmde gott, fåglarna kvittrade och det var så skönt med frisk luft!

Så kul att catcha upp lite med F också, var alltför längesen! Vi pratade framtid och val och flyttar och hur gamla vi börjar bli och vad vi har ändrat oss och ändrat åsikter sedan vi började plugga. Jag minns så väl den sommaren innan jag flyttade ner till Halmstad och började plugga. Jag och F satt på hennes trappa i solen med världens ångest över att flytta åt olika håll. Jag minns också när vi båda pratade om att hem ska vi minsann aldrig mer flytta. Nu flyttar F hem i maj och verkar så lugn och nöjd med sitt beslut. Så skönt att se och höra!
Är det något jag undrar över eller behöver råd och tips om så är det nästan alltid henne jag vänder mig till. Hon har ett skarpt och objektivt sätt att lyssna på och hon ger alltid raka, ärliga och konkreta svar. Hon har också förmågan att sätta det i ett sammanhang så att allt blir glasklart och hon gör det på ett humoristiskt sätt som bara bekräftar att hon har rätt. Kort och gott, jag har haft en givande morgon med en av mina bästa tjejer:)

Nu ska jag klä på mig, ta med mig vovvis ut och sätta mig och tentaplugga lite mot en vägg i lä i solen! Bättre än så blir det inte såhär i tentatider:)

Kram

Inga kommentarer: